12 juli 2016

Coltruitjes vervolg

In september 2013 kondigde ik aan dat mijn vriendin Hannie truitjes van sokkenwol ging breien voor CreAlyt. Nieuwe ontwikkelingen toen en vandaag nieuwe ontwikkelingen voor nu.

Hannie heeft met veel plezier heel veel truitjes en vestjes gebreid en ik heb er altijd mooie setjes mee gemaakt. Maar nu is bij haar het plezier er wat vanaf en heeft ze aangegeven ermee te willen stoppen. Misschien niet helemaal, misschien rolt er nog weer eens wat voor Barbie van haar pennen, maar ze wil geen verplichtingen meer en maken waar ze zin in heeft.

"Doen waar je zin in hebt en dingen die je minder leuk vindt laten vallen."
Ik ben hier zelf ook steeds mee bezig, dus ik begrijp Hannie haar keuze helemaal.

Omdat ik vind dat de coltruitjes en alle variaties daarop in mijn assortiment moeten blijven, ben ik bij Hannie in de leer gegaan. Ze zei altijd dat het breien van de truitjes helemaal niet zo moeilijk was, maar ik verdiepte me er nooit zo in. Het was Hannie haar ding voor CreAlyt.
Nu ervaar ik het zelf: het is niet moeilijk en zó leuk om te doen.


Al breiend, uithalend, weer breiend en meeschrijvend heb ik het onder de knie gekregen.
Zo maakte ik de afgelopen weken eerst het roze/rode jurkje en daarna de trui en de muts.

Ik wordt altijd blij van het kopen van sokkenwol in Barbiekleurtjes. In de werkjes van Hannie zag ik altijd hoe je kunt spelen met al die kleuren. Bij de trui en de muts heb ik dat nu eens zelf geprobeerd.


Zo sloeg ik stukken draad over om de mouwen van het truitje hetzelfde te krijgen ...


... en breide van die stukken een bijpassende muts. 
Daarbij er wel even op lettend dat de kleuren mooi uitkwamen.

De basis is er en de ideeën voor variaties spelen al door mijn hoofd.

Ik begin nu een beetje te begrijpen wat vrouwen, die veel sokken breien, voelen. Dan lees ik dat het ene paar sokken net af is of het volgende paar staat alweer op de pennen. Met sokken breien heb ik dat niet (de sokken die ik aan het breien ben vorderen heel erg langzaam) maar met deze truitjes wel.
Ik heb namelijk alweer een mooie bol wol uit de kast gehaald...


... en het volgende truitje opgezet.
Dan kan ik soms eens een paar pennetjes breien en kijken wat dit kleurverloop me weer brengt.

Voortaan dus bij CreAlyt ook coltruitjes van de hand van CreAlyt zelf.

Groetjes, Alyt

4 opmerkingen:

juffrouw Ooievaar zei

Leuk dat je nu zelf ook van die mooie barbie truitjes kan breien :) Mijn moeder breide ze vroeger ook voor mijn barbie's
Groetjes Anita

Unknown zei

Alyt!!
Super!
Mooi gedaan met de kleurtjes!
Wat zal ik eens gaan doen met al mijn vrije tijd.....grinnik!
Maar het allerleukste vind ik....je vind het LEUK om te doen!
Geweldig!
Liefs H@

Unknown zei

En wat ook leuk is...
Al die kleine verschillende bolletjes mixen...voor een uniek truitje.....
Of iets met een uniekleur of...
Hihi...zal ik?? Of toch?? Grijnzzz😉
Gr H@

Nappi Poppenkleertjes zei

Zo knap, dat je dat pietepeuterige kan breien! En ze zijn zo leuk! Ikzelf koop juist bijna nooit van die sokkenwol, omdat ik het kleurverloop inderdaad niet mooi uit vond komen. Stom dat ik nooit gedacht heb om er sommige stukjes wol tussenuit te halen. Goede tip!
Maar krijg je dan niet heel veel draadjes om in te stoppen?
Groetjes, jannie