15 juli 2016

Zigeunerrokken

Het nieuwe boek "How to dress your doll", dat ik laatst kocht, gaf mij inspiratie voor een nieuwe set.


In het boek staat beschreven hoe je deze jurk moet maken.
Ik kreeg het idee voor een rok met stroken van verschillende stofjes.
























 Toen ik op Pinterest (nog zo'n geweldige bron van inspiratie) bovenstaande foto's tegenkwam van kleding voor Momoko dolls, kreeg de nieuwe set nog meer vorm in mijn hoofd.
Bij de rok kon ik een t-shirt met korte mouwen maken, iets wijd zodat het over de rok zou vallen.
Mijn eigen idee was een hoed met een golvende rand. Een beetje Flower Power stijl


Die combinatie van ideeën is deze set geworden.
Leuk hè?!
Een Flower Power rok of een zigeunerrok? Hoe zal ik hem noemen?
Ik heb gekozen voor zigeunerrok.


Een tweede set met een zigeunerrok was ook snel klaar.
Want ik kreeg de kriebels en dook in alle restjes stof, die ik eens van een klant kreeg. Daarmee kon ik prachtige combinaties maken voor zulke rokken.
Inmiddels heb ik al mijn dozen op de kop gehad en liggen er al verscheidene volgende rokken geknipt.
Heerlijk, al die stofjes door je handen en mooie combinaties te maken.

Ik wordt helemaal blij van deze nieuwe sets.
Ze staan te koop op mijn verkooppagina.

Groetjes, Alyt

6 opmerkingen:

Unknown zei

Dit is ook weer zo superdesuper!
Klasse Alyt!
Vroljk....kleurig...goed model...een topper!
Gr H@

Nappi Poppenkleertjes zei

Geweldig zijn ze Alyt. Ik zag ze al op FB en was er meteen weg van.
Groetjes, Jannie

marmarel zei

Zó leuk!! Heerlijk he, om te combineren met al die mooie stofjes!
Groetjes, Marijke

Jora zei

Fijn om te zien dat je weer zo lekker op dreef bent Alyt!
De rokken die je maakte zijn erg leuk geworden.
Heerlijk is dat he? Nieuwe ideeën, nieuwe patroontjes...
Er volgen er vast nog meer ;-)
Groetjes, Joke.

Hobbyrita zei

Echt superleuk zijn ze Alyt, een beetje nostalgie, want jaren geleden droeg ik ook zo'n rokken, ze zijn fijn om te dragen en om dan al die combinaties te maken, je kan je creativiteit loslaten!!
Grtjes, rita.

Hilde haakt zei

Erg mooi, de rokken! En de hoedjes passen er zo mooi bij.