29 juni 2016

Coltruisetjes

Mijn volgende WIP's waren eigenlijk SIP's.
SETS IN PROGRESS

Er lagen hier al heel lang een aantal gebreide coltruien voor Barbie.
Truien die mijn vriendin Hannie voor CreAlyt breide. Lees maar eens wat terug op mijn weblog onder het label "coltrui", dan kun je zien hoeveel moois er al van haar pennen rolde.
Ik heb deze truien gewoon los te koop staan, maar het is natuurlijk veel leuker om een set met zo'n mooie coltrui voor je pop te kopen.
Tijd om daar eens mee aan de slag te gaan.


Hoe gemakkelijk kan het zijn en hoe lang kun je er soms over doen. 
Deze drie wintersetjes waren eigenlijk vrij snel klaar.


Bij deze set hoefde ik alleen maar een broek te maken.
De sjaal en de muts had Hannie ook al gebreid.
























 Bij deze trui maakte ik een broek en een rugzak.


En bij deze een broek en een muts en sjaal van fleecestof.

Het idee van de muts en de sjaal haalde ik uit een boek dat ik laatst gekocht heb.


How to dress your doll van Roos Productions.
Een boek met hele eenvoudige patroontjes om meisjes te stimuleren zelf Barbiekleertjes te maken.
Ik heb er een paar leuke ideeën uit gehaald, waaronder dus de muts en de sjaal.

De drie nieuwe sets staan te koop op mijn verkooppagina.

Het verhaal van deze mooi coltruien voor Barbie krijgt een vervolg.
Dat is voor mijn volgende berichtje.

Groetjes, Alyt

6 opmerkingen:

Unknown zei

Je bent een schat!
Liefs H@

Willy zei

Mooie setjes heb je weer gemaakt.
Leuk boek. Ik kan mij herinneren dat ik als kind ook bezig was met kleertjes voor de poppen. Lapjes haalde ik bij de kleermaker in de buurt.
Groetjes,

Ewa zei

Fantastyczne ubranka ! Pozdrawiam !

Nappi Poppenkleertjes zei

Wat een leuk boek! Daar zal je nog heel wat inspiratie uit kunnen halen, zeg. Want steeds iets nieuws verzinnen valt niet altijd mee!
De poppen zien er voor nu iig. geweldig uit.
Groetjes, Jannie

Hobbyrita zei

Dat ziet er echt wel een handig boek uit om nog veel inspiratie uit te halen voor je poppen! De setjes die je maakte zien er weer top uit hoor, ze zullen vast de deur uit vliegen!
Grtjes, rita.

marmarel zei

Wat een mooie setjes!
Groetjes, Marijke