02 december 2015

Sinterklaasdrukte

Zó! Deadline gehaald! 
Alle bestellingen die ik kreeg voor Sinterklaas zijn af!


Ik heb gisteren de laatste twee bestellingen ingepakt. 
De zakjes waar ik normaal de kleertjes in verpak zijn te klein voor de galajurken. Dus heb ik maar een rol folie gekocht om de jurken goed te kunnen verpakken. 
Ik wil niet dat de kleertjes nat of vies worden tijdens het verzenden.

Wat heb ik het druk gehad en wat ben ik heerlijk bezig geweest!
Als straks de laatste twee enveloppen op de bus gaan geeft dat een heel voldaan gevoel.
Niet dat ik dan stil kan gaan zitten.
Nee, er hangen nog drie bestellingen.
Gelukkig moet daarvan maar eentje klaar voor de feestdagen.
De rest schuif ik naar het nieuwe jaar.


Ik heb maar een een mooi "bestelbord" gemaakt om het overzicht niet kwijt te raken.

Ik heb zó goed verkocht de afgelopen maand!
De verkooppagina met de kleertjes, die ik op voorraad had, is bijna helemaal leeg.
Er zijn eigenlijk alleen nog losse kledingstukjes te koop.
Ook heb ik verscheidene poppen verkocht.
Konijntjes heb ik nog niet verkocht, maar die vallen ook niet zo op tussen alle Barbiespullen.
Ook dat zal vanzelf een keer komen.

Ik heb genoten van mijn enthousiaste klanten.
Tevreden klanten, die voor een tweede of derde keer terugkwamen.
Maar ook nieuwe, die me dan toch maar weer gevonden hadden.

Ik heb veel kleertjes gemaakt die ik al eerder maakte.
Bruidsjurken, bontjassen, kerstjassen, galajurken.
Gelukkig kon ik ook eens wat nieuws proberen.


Zo maakte ik bij een vestje dat Hannie gebreid had een wat lange wijd uitlopende rok.
Weer eens wat anders dan het strakke spijkerrokje.
Ook breide ik een voor mij nieuw patroon van Sticka till Barbie (#384).
Een witte jurk met wijde mouwen.
Een hele sierlijke jurk.


 En ik maakte deze variant op de galajurk.
Een petticoat onder de rok en mooi kant aan de onderrand.
Ik vind hem heel mooi.
Ik heb al zoveel verschillende variaties gemaakt met deze jurk. 
Strapless galajurken, prinsessenjurken en natuurlijk de bruidsjurk.
Je kunt de variaties bekijken als je klikt op deze trefwoorden in de linkerbalk.

Ondertussen dacht ik dat ik nog wel tijd over zou hebben en knipte ik een aantal weken geleden op een zondagmiddag een hele stapel bloemetjesjurken en wijde rokjes.


Tijd over? Echt niet!.
De stapel ligt er nog steeds.
 Misschien dat ik er nu eindelijk eens aan toe kom.
Jullie zullen het zien.

Groetjes, Alyt

5 opmerkingen:

Hobbyrita zei

1 woord is voldoende hiervoor denk ik: PRACHTIG WONDERMOOI! was ik maar weer kind... ik zou weten wat te vragen aan de sint! Je hebt keihard gewerkt hoor en alles tijdig afgeraakt, proficiat. Nu de rest nog en dan alle patroontjes afwerken die je geknipt hebt, je zal je nog niet vervelen!
Grtjes, rita.

Nappi Poppenkleertjes zei

Schitterend! Wat een prachtige kleding heb je gemaakt. Ik begrijp dat klanten die jou gevonden hebben ook weer terugkomen.
Ik ken dat, van die deadline. Ook ik was heel druk de laatste maand. Nu is de druk een beetje van de ketel, maar een paar bestellingen voor na Sinterklaas liggen al weer te wachten. Heerlijk vind ik het. Het planbord is een goed idee, ik schrijf alles op datum van binnenkomst in een schrift en streep met roze merkstift af wat klaar is. :-)
Groetjes, Jannie

kruissteekmieke zei

ben zeker fan van jou creaties, volgend jaar ga ik zeker nog eens een bestelling plaatsen want dan komen de kleinkinderen en moeten ze toch iets hebben om hier mee te spelen en dan kunnen ze de kleertjes meenemen naar de VS
de konijntjes ben ik zelf aan het maken, superleuk en jij was mijn inspiratie
groetjes
Micheline

marmarel zei

Wat ontzettend leuk dat het zo'n succes is. Je maakt ook zulke mooie kleertjes!
Groetjes, Marijke

Ann zei

Hey Alyt,
Een hoop werk inderdaad. Mijn meisjes waren blij met het rokje en truitje. Het ajourjurkje wacht nog op hen in de adventskalender. Ik kan niet breien, haken is meer mijn ding. Maar geïnspireerd door wat jij maakt toch een paar pogingen ondernomen en wat truitjes gebreid.
Die stapel geknipte stofjes ... Mijn nieuwsgierigheid is helemaal geprikkeld. Ik heb bijna de neiging om te zeggen : dat stofje met die zwarte achtergrond met die bloemen, als dat een rokje zou worden dan ben ik kandidaat. :)
Ann