24 mei 2014

Nieuwe ontwikkelingen (2)

En weer kan ik jullie vertellen over veranderingen bij CreAlyt.

Een paar weken geleden werd ik benaderd door twee enthousiaste vrouwen van de nieuwe website Poppenkleertjes.nl.
Zij vroegen of ik mijn Barbiekleertjes ook via hun site zou willen verkopen.
Zoals bij elke verandering moest ik dit even laten bezinken, erover nadenken en overleggen met het thuisfront.

Ik ben aardig tevreden over het verkoopsysteem dat ik tot nu toe heb.
Mijn site en weblog zijn goed te vinden.
De meeste klanten komen binnen via Marktplaats.
Maar ....
 .... dat gebeurt wanneer ik regelmatig iets nieuws op Markptlaats zet. Doe ik dat niet, dan wordt het rustig. Mijn advertenties zakken dan teveel naar beneden.
Marktplaats heeft ook voorwaarden. Zo werd ik eens op de vingers getikt over de namen die ik aan mijn advertenties gaf. Het had te maken met de trademark op de naam Barbie.

Ik heb wel eens overwogen om van mijn website meer een webwinkel te maken.
Maar daar gaat zoveel tijd in zitten.
Tijd die ik liever besteed aan het maken van kleertjes.

De vraag van Poppenkleertjes.nl bracht me dus weer aardig aan het denken.
Maar ik heb een besluit genomen: ik doe het!
Dus ....
.... vanaf nu heb ik twee verkooppagina's:
Marktplaats en Poppenkleertjes.nl
Ik ben benieuwd hoe deze verandering zal uitpakken.
De tijd zal het leren.

Voor mijn volgers via deze weblog en facebook, die willen weten of er weer iets te koop is, verandert er niet veel.
Ik hou jullie op de hoogte van wat er te koop komt en zet er nu bij waar dat is.
De links naar de verkooppagina's staan nu beide in de balk links op deze weblog.

De prijs van de kleertjes wordt iets hoger.
Er komen wat behandelkosten van Poppenkleertjes.nl overheen.
Maar omdat ik mijn eigen verzendkosten wat verlaagd heb wordt dit voor mijn klanten maar een klein bedragje.

Ik ben sowieso de laatste tijd een beetje aan het stoeien geweest met mijn prijzen.
Een aantal kleertjes heb ik in prijs verhoogd.
Bij het bekijken van de verhouding werk aan de kleertjes en prijs waren sommige kleertjes toch wel wat laag in prijs.
En de verzendkosten heb ik dus verlaagd. 
Ik bereken vanaf nu alleen de verzendkosten van PostNL naar boven afgerond naar een rond bedrag
(€ 1,28 wordt € 1,30 bijvoorbeeld). 
De verpakkingskosten die ik er altijd nog bij optelde heb ik laten vallen.

Dit waren mijn 'zakelijke' mededelingen.
Maar een berichtje zonder kleertjes vind ik maar niks.

Ik ben bezig met wat opdrachten.
Tussendoor probeer ik wat (voor mij) nieuwe patroontjes van jurken en van een t-shirt.
Ik geniet nog even van het resultaat.

 

Nog even geduld.
Ze komen te koop.

Groetjes, Alyt

2 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Succes gewenst met je nieuwe verkooppunt, altijd spannend! En dan nog, als je succes groter wordt, moet je ook kunnen blijven bijbenen met kleertjes maken, toch een beetje stress af en toe misschien??? Hopelijk van niet, je zal zeker succes hebben met al je mooie ontwerpjes. De nieuwe die je ons nu toont zijn in elk geval supermooi! Zoals jij dit kan, echt top!
Grtjes, rita.

Alyt Vlieg zei

Die stress ga ik heel goed in de gaten houden, Rita. En dan ga ik gewoon NEE zeggen. Momenteel geniet ik alleen maar dat mensen mijn kleertjes zo leuk vinden.