20 augustus 2012

Gehaakte meisjesponcho

De afgelopen maanden heb ik de moeder van de oppaskinderen van mijn dochter geholpen met het haken van een poncho voor Anouk, haar dochter.
Een klein, maar niet onbelangrijk detail daarbij is, dat ze daarvóór nog niet kon haken.
Ik wil wel leren haken, zei Jetteke tegen mij, toen een breiwerkje mislukte.
We zijn begonnen met een proeflapje met stokjes haken en daarna probeerde Jetteke zelf wat bloemetjes.
Maar het haken van proeflapjes was ze al gauw zat.
Het haken moest een doel hebben.

Zo ontstond het idee van een poncho voor Anouk.
We vonden deze poncho op internet.
En bij het kopen van de wol kregen we bij de wolhal ook nog een patroon.
Met die twee zijn we aan de slag gegaan.

Met vallen en opstaan lukte het.
Niet alleen voor de haakster, maar ook voor mij.
Ik vond het moeilijk om iets wat ik zelf al zo lang automatisch doe eenvoudig uit te leggen.
Toen we het beide te pakken hadden ging het heel snel.
Ons doel was dat Jetteke in de vakantie voor de tent zou haken en dat is gelukt.
En ze heeft daar voor die tent veel complimenten gehad.
Het resultaat was dan ook zo mooi.
Zó mooi, dat ik het hier ook wil laten zien.




Mooi hè? Zó fleurig!



En Anouk vindt de poncho helemaal top!

De laatste dagen ben ik bezig geweest met het uitwerken van het patroon van de poncho.
Het patroon op internet was in het Engels, het patroon van de wolhal was heel onduidelijk.
Dus ben ik er voor gaan zitten om een duidelijk patroon te maken.
Heb je belangstelling voor het patroon, dan kun je contact met me opnemen.

Groetjes, Alyt

4 opmerkingen:

Willy zei

Dat is ook helemaal toppie! Erg leuk geworden.
Jetteke zal de smaak nu wel te pakken hebben.

Lief en Mooi zei

Oo wat schattig en heel mooi gemaakt! Lief meisje!

Anoniem zei

Ik heb erg veel belangstelling voor het patroon, hoe kan ik hier aan komen?
manonn@hotmail.com

Anoniem zei

Wat mooi. Ik kreeg de vraag of ik een poncho wilde haken voor mijn buurmeisje. Ze is anderhalf jaar oud. Kun jij me misschien tips geven hoe ik dit patroon kan aanpassen? Gr. Rianne
f.odink@hetnet.nl