06 januari 2012

Eén patroon, verschillende jurken

Ik heb twee weken niet omgekeken naar de Barbiekleertjes.
Het voelde als vakantie tussen alle ritjes naar het noorden.
Maar nu heb ik er weer zin in!
Zin om lekker bezig te zijn op mijn hobbykamer en te breien in het hoekje van de bank.
Er zitten allemaal nieuwe ideeën in mijn hoofd.
De tijd ontbreekt nog wel, want we rijden nog steeds regelmatig naar het ziekenhuis.
Gelukkig vond ik afgelopen week wel tijd voor een opdracht, die er nog lag: ....


.... drie feestelijke jurken.

De felroze galajurk maak ik vaak. In deze kleur of in lila of in donkerrood.
Het is de prinsessenjurk zonder tierelantijntjes.

De andere twee jurken had ik in deze uitvoering nog nooit gemaakt.
Het is het patroon van de balletjurk.


De grijs met roze balletjurk, die eens helemaal mislukte.
Mijn klant wilde hem graag in het wit.


En dan wordt hij zó.


Een sierlijke jurk met een hele wijde rok door zeven punten van tule.


Met hetzelfde patroon maak ik de jurk ook wel op deze manier. Met maar 4 punten in de rok.
De rok valt dan al heel mooi, omdat deze stof veel stugger is.

Deze jurk wilde mijn klant graag in een zachtroze kleur.


Ik vond roze linnen en met mooie roze bloemetjes langs de onderrand
werd de jurk zó.
Zo zijn er weer twee nieuwe creaties ontstaan door de wensen van een klant.
Bedankt!

Zoveel variaties met één patroon.
Ik wilde ze jullie allemaal even laten zien.

Groetjes, Alyt











Geen opmerkingen: